Veckorna går!

Jag tycker tiden går så fort!!


I tisdags kände jag mig ju sjuk, men det visade sig "bara" vara ett häftigt migränanfall! Efter tabletter och vila blev det mycket bättre.
Mormor kom hit en runda på kvällen och åt kvällsmat med oss, trevligt!!

På natten sov Nicole i pappas säng, vi hade mys när pappa jobbade borta!


På onsdagseftermiddagen var Cecilia,Alva och Elin här, Elin är 5 dagar äldre än Nicole. Alva var överlycklig att vi hade Pippifilmer att titta på!
Dom ska tyvärr flytta från Maria Park, till Lerberget. Hoppas ändå att vi tar oss i kragen och träffas!!

I onsdagskväll åt Nicole potatis för första gången!
Det var inte SÅ hemskt som jag trodde hon skulle tycka, men hon var ju inte överycklig!

I torsdags hade vi fullt upp, på förmiddagen var farmor här på besök. Vi åt frukost ihop och efter 40 min ville inte Nicole sova mer, hon ville ju vara vaken när farmor var här såklart!
Hon åt potatis igen och det gick både bättre och sämre denna gången. Det gick bättre för hon åt upp allt, men sämre för hon gjorde fler miner och rysningar!

På eftermiddagen skulle vi egentligen gått till öppna förskolan ihop med Emma och Elsa(Elsa är 1 dag äldre än Nicole), men Elsa hade gnällt hela förmiddagen och dessutom inte sovit något. Så jag antar att både mamma och dotter inte var så pigga!

Vid 16tiden åkte Thomas, jag och Nicole till Ängelholm och hämtade Markus sen åkte vi till danskesjön och åkte skridskor. Riktigt kul! Nicole var med ute på isen i sin vagn hela tiden!
När vi var klara satte vi oss i bilen och drack varm choklad, finns det något godare när man åkt skridskor eller pulka??

I fredags var det babysim, och vi testade lite nya grepp. Vi släppte även taget när vi dök! Nicole är så superduktig på simmet, hon får så mycket beröm! Kul!!
Det är fyra barn i hennes grupp. Så kul att se att dom känner igen varandra och blir glada av att plaska ihop!

På dagen var jag på Willys med Nicole, skulle ha en sån där kundvagn med babysits i. ALDRIG att jag gör om det, inte för att den var dålig på något vis, tvärtom, det var superbra. Men det var verkligen ett j*vla meck att få vagnen, man skulle gå till kundtjänst och få en polett( finns ingen kundtjänst på willys utan det var tydligen i en kassa man skulle hämta)
Sen när man betalt 50 kr(som man får tillbaka sen) så ska man försöka få loss vagnen, vilket var nästintill omöjligt, speciellt med ett barn på ena armen! Jag gick till kassan igen och en tjej fick komma och hjälpa mig.
In och handlade vad jag skulle ha och sen till kassan och betala, och sen packa ut i bilen. Sen skulle jag ju in igen med vagnen! Lyfte av Nicole och sen bort till kassan igen( och åter känna att jag trängde mig) och så skulle man skriva på ett kvitto att jag hämtat ut mina 50 kr.
Bara det här med vagnen tog 10 min extra, och då räknar jag inte med dom 10 minuterna jag stod och väntade på att få reda på att kundtjänst var detsamma som kassa 8!
SUCK!
Ganska ingående om min dag på Willys..hehe..

Igår gick jag och Nicole till crossen, det tog en timme och 10 minuter. Skönt att komma ut!
Väl där så fick morfar passa Nicole lite medans jag åkte bort till systemet och coop. Skulle ha vin och kantareller, kom därifrån med vin,cider,öl och lösgodis!
När jag kom tillbaka höll morfar på att ge Nicole mat.
Thomas skom och hämtade oss vid 15tiden och vi åkte till City gross för att se om det fanns kantareller där och till slut hittade vi konserverade på burk! Bättre än inget, men vi var ute efter färskfrysta som vi köpt tidigare.

När vi kom hem la jag mig i sängen och läste "Äta, träna & prestera", jag ska läsa ut den till v 9 som en del av mitt duktiga liv! Ganska intressant läsning, det finns ju saker som man vet att man ska göra, men man vet kanske inte riktigt varför.
Om jag läser boken, lyckas med min träning och viktminskning så väntar en present i maj( då är mitt slutmål förhoppningsvis nått).
Jag har delmål hela vägen, och jag har redan kommit under delmålsvikten för nästa vecka! GOTT!!

Vid 17.20 gick jag ut till gymmet och tränade vid 18.30, börjar kännas i kroppen redan nu så jag vill inte ens tänka på hur det kommer kännas ikväll!

När jag kom in började jag på kvällsmaten, min favoriträtt, pasta penne med oxfilé- och kantarellsås. Det är så otroligt gott!!!
Tog en dusch och sen satte vi oss och åt och drack vin till, gott!

Efter maten började vi röja lite på ovanvåningen, där Thomas har sitt kontor nu. Vi ska nämligen flytta ut sängen där så vi kan börja renovera sovrummet, äntligen kommer vi igång!!!
Efter att ha flyttat ut allt som skulle bort så gick vi och la oss, sängen (och resten av sovrunmmet) flyttar vi nog idag!
Jag är så glad att vi äntligen är igång!! MEN, jag vet också hur röritgt och skitigt vi kommer ha det nu ett bra tag framöver. Tur jag är med och styr upp lite så det inte blir som i lägenheten där allt skulle renoveras samtidigt! :)


Nu tror jag min kära familj vaknat, iaf en äldre av mina älsklingar!
Dags för frukost!

Jag ska lägga in bilder, men de är på Thomas dator så jag ska bara föra över dom till min först!

Bjuder på en som jag hittade dock!








Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack, nu kör vi in mot helsingborg :) håll tummarna!

2010-01-26 @ 13:43:44
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0