Vuxen-Thomas

Igår på jobbet satt jag och pratade med några barn om vem som skulle hämta dom, och sen frågade jag om MIN mamma hämtar mig?
De tittade på mig och funderade lite, sen sa jag ;
"Nae, jag får nog åka hem själv idag"
Varpå en 2 årig flicka svarar:
"Ja..hem till din vuxen-Thomas!"
Haha.. Jag tyckte det var så otroligt gulligt detta!

Till saken hör ju att för ca en månad sen fick vi en ny "fröken" på jobbet som heter Thomas och detta har skapat lite förvirring när jag pratat om MIN Thomas till barnen.

JobbThomas frågade tjejen i fråga:
"Är inte jag vuxen då?"
Svaret:
"Nae, du är dagis-Thomas"

Nu är godiset framme och Melodifestivalen är igång på TV:n och vi ska spela plockepinn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0