Glukosbelastning!

Imorse var jag hos barnmorskan och gjorde glukosbelastningen, man dricker något som smakar som vatten med 1 liter socker i... sen väntar man 2 timmar och tar blodprover.
Däremellan lyssnade vi på bebis och som vanligt dunkade hennes hjärta perfekt och jag följer alla kurvor bra!
Fick även en remiss till läkaren pga mina smärtor, hon trodde det kunde vara ischias. Vi får väl se va doktorn säger på torsdag!
Barnmorskan tyckte iaf att jag skulle låta bli att jobba dessa 3 dagar jag har kvar innan semester, så nu sitter jag här hemma i soffan och kollar på tv!

Tillbaka till glukosbelastningen, mina värden var perfekta!!(för att citera barnmorskan!)
Skönt att man inte var på gränsen till graviditetsdiabetes eller ännu värre var drabbad!
Hon sa att det lönade sig att vi äter regelbundet och nyttig mat, så jag tackar jobbet och min kära sambo för detta!♥

Nu ska jag lägga mig och vila lite, har inte sovit mycket alls inatt, har haft så ont!


Kommentarer
Postat av: ♥ Marlene

Gör det, det är SVIN GOTT. Godare än vatten, än allt! Proppa ett glas fyllt med is och på med iste, yummie! Jodå här är det bra, själv med?



Skönt att provet gick bra.. jag hade ju 8,4 på mitt.. INTE bra! Haha!

2009-07-06 @ 15:54:24
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Amanda

Skönt att det gick bra med glukosbelastningen.

Riktigt äckligt är det. :oP

2009-07-06 @ 17:33:27
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0