Lucia!

I fredags var det sista gången på babysimmet för denna terminen, Nicole dök 3 gånger och var en riktig solstråle hela tiden.
Hon "simmade" i magläge och log hela tiden och smakade på vattnet en massa!
Nicole är yngst i gruppen, dock är hon bara 13 dagar yngre än den som är näst yngst!
En kille är 7 månader, han verkligen älskar att plaska i vattnet!! Ser så härligt ut!

På vägen hem åkte vi till Willys och handlade och sen satte jag igång med lite julbak,
har fått ett smarrigt recept av Sandra som jag provade.
Mums!

Vid 14 åkte vi till mitt jobb och hälsade på,
Nicole fick ha på sig sin pepparkaksklänning eftersom det var luciafirande på jobbet!
Som vanligt var det superkul att hälsa på, "mina" barn växer ju så man knappt känner igen dom längre!
Saknar dom så!
Fick höra att jag ska jobba på en ny avdelning när jag kommer tillbaka, småbarn. Så då blir det att börja om igen som jag jobbade förra sommaren!
Lite intressant att en förälder var den som berättade det hela för mig, vore kanske trevligt om man fått reda på det av chefen istället?
(en kollega berättade iofs precis innan att hon förstått att det skulle vara på den avdelningen jag skulle komma tillbaka, eftersom att det var där dom anställt en vikarie för mig)
Jaja, jag är bara glad att jag får vara på den förskolan, var lite orolig att jag skulle "bli tvingad" att vara på en annan i samma rektorsområde och det vill jag INTE!


Igår gick vi ner till stan, men på vägen ner kom Thomas på att han glömt sin mobil
hemma och han har jour!
Så när vi kom ner gick vi bara inom apoteket och sen tog vi en buss hem igen.

På kvällen delade vi på en kebabtallrik, det äter jag kanske en gång/år. Det var gott!
Räcker att man delar på en faktiskt, man får ju så himla mycket! Vi gjorde dessutom extra sallad till för det får man inga mängder av direkt.
(sen får jag inte äta tomat nu så jag kunde inte äta den salladen som var med i lådan)
Jag blir sällan sugen på sånt, pizza, kebab,McDonalds osv, så när jag väl blir det unnar jag mig det!


Nicole sov till 7.30 idag! Jag gick ner och fixade mat och Thomas bytte blöja på henne, och efter att hon ätit somnade hon och Thomas gott igen.
Det gjorde inte jag så för en timme sen gav jag upp och gick ner istället!

Funderar på att åka till badhuset, Nicole tycker ju det är så mysigt i vattnet.
I eftermiddag/kväll ska vi åka till Stoffe och Jessica, ska bli skoj!

Lucia och tredje advent idag.
Ett ljus kvar på adventsljusstaken, snacka om att tiden går!






Nae nu ska jag gå upp och se om någon är vaken, tycker det är lite tråkigt här nere nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0