God(!?)morgon!

Inatt har jag sovit ca 2 timmar..skojskoj..
Nu var jag så hungrig att jag beslutade mig för att gå upp och äta lite sen får det bli en film i soffan tror jag....

Inatt fick Martina en pojke! Grattis!!
Nu haglar bebisarna in, Marlene ska ha närsom, sen 3 till innan det är dags för mig.. Sen ska Malin ha en månad efter mig ungefär...och Kia senare! Babyboom!

Kollat runt lite på babyskydd, att köpa begagnat eller hyra är väl typ samma sak i säkerhetssynpunkt,
den man hyr är ju även den begagnad??
Denna djungel av saker som ska fixas!!



Nu har jag ätit upp min gröt som jag gjorde igårkväll, risgrynsgröt är såå gott!

Dags att se vad det finns för filmer i vårt mediacenter!




Kommentarer
Postat av: Linda

Jo men de som hyrs ut har gått igenom säkerhetskontroller och så.

Köper du privat så vill de ju ha pengar.

En privat har ju inte samma möjligheter som ett stort företag som jobbar med just säkerheten för barn.

Lycka till!!



Bättre hyra på if än köpa beggat på blocket :)

2009-08-04 @ 11:41:31
Postat av: Karin

Hej! Vet inte riktigt hur jag hamnade här men det gjorde jag iaf.

Jobbar i en babybutik och måste bara göra ett inlägg.

Håller helt och fullt med förgående talare. Köp ALDRIG begagnat när det gäller babyskydd eller bilbarnstol. Du har absolut ingen koll på hur gammalt skyddet är(Ja, bilbarnstolar och babyskydd får endast användas i ett antal år, 7 år är rekommenderad livslängd) eller om den har utsatts för en krock. Dkadorna efter en krock kanske inte kan ses med blotta ögat, men det kan räcka för att vara ofullständigt skydd vid en krock.

Självklart genomförs tester hela tiden på stolar som hyrs ut, vilket det inte görs på "blocket" stolar.

Snåla aldrig på säkerheten. Vill du absolut ha en baegagnad köp en av någon du känner men framför allt litar på.

Lycka till!



Skickar med en länk från NTF

http://www.ntf.se/konsument/fraga776.asp?katid=1

2009-08-04 @ 12:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0