Buss

Idag har jag åkt massa buss känns det som, men så farligt är det inte!
Jag tog bussen som stannar precis utanför vår gata, åkte den i 15 minuter, väntade 15 minuter på nästa buss som tog mig till väla där jag mötte Jenny för att fika!
Trevligt trevligt!!!

En sak var så himla skoj med mitt bussåkande, här i sverige tar vi inte hänsyn till något!! Den andra bussen jag åkte var full,jag vaggar in och står mitt i gången och håller mig för det fanns inga sittplatser, tro för guds skull inte att någon skulle få för sig att resa sig för en höggravid kvinna!! 
Jag jämnför detta med när jag var i Holland och folk praktiskt taget släppte allt de hade för att hjälpa mig!
I sverige är det JAG JAG JAG som gäller, inte en chans att man skulle få för sig att göra något som inte gynnar en själv.

Minns så väl när jag fyttat ner itll Holland, folk pratade med mig på tåget/kön till bankomaten/affären och jag var livrädd att det var någon skummis, men det var helt enkelt bara så att det är trevligare där!

Nu ska jag lägga mig på soffan en timme tror jag!


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller med dej helt och hållet. Så jäkla tråkigt att folk inte ens kan resa sig upp för äldre, gravida eller andra som uppenbarligen skulle behöva sittplatsen mer än en själv. Blir så sur på sånt.

2009-08-27 @ 01:55:01
URL: http://eiramin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0